İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan Karayolları Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği tamamlandı.

İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan yönetmelik, sürüş güvenliği ile teknolojik kullanım arasındaki dengeyi yeniden tanımlıyor. En çok merak edilen başlıklardan biri olan ön cama takılan telefon tutucularıyla ilgili de dikkat çeken bir karar alındı.

Araç sahiplerini ilgilendiren yeni düzenleme tamamlandı: Artık serbest oldu - Resim : 1

BELİRLİ ŞARTLARLA SERBEST

Sabah Gazetesi'nde yer alan haberdeki verilere göre, hazırlanan yönetmelikle birlikte, sürücünün görüşünü engellemediği ve belirlenen teknik kriterlere uygun olduğu sürece ön cama monte edilen telefon tutucularının kullanımına izin verilecek.

Yeni düzenleme yalnızca telefon tutucularını kapsamıyor. Araç içi multimedya ekranları, navigasyon sistemleri ve çeşitli aksesuarların kullanımına ilişkin teknik kurallar da yönetmelikle birlikte netleştiriliyor.

Araç sahiplerini ilgilendiren yeni düzenleme tamamlandı: Artık serbest oldu - Resim : 2

GÖZLER YÜRÜRLÜK TARİHİNDE

Hazırlıkları tamamlanan yönetmeliğin, gerekli onayların ardından Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmesi bekleniyor. Yeni kuralların hayata geçmesiyle birlikte, sürücüler açısından hem daha net hem de daha öngörülebilir bir uygulama sürecinin başlaması öngörülüyor.