Şanlıurfa’nın Siverek ilçesindeki bir lisede gerçekleşen silahlı saldırı, eğitim camiasını ayağa kaldırdı. Yaşanan şiddet olayının ardından Eğitim-İş ve Eğitim-Sen sendikaları iş bırakma kararı alarak tepkilerini gösterdi.
Sendikaların çağrısıyla bugün saat 13.00’te Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) önünde toplanan öğretmenler, protesto gösterisi düzenledi. Ankara’da bakanlık binasına doğru yürüyüşe geçmek isteyen eğitimcilerin önü emniyet güçleri tarafından kesildi.
İSTİFA ÇAĞRISI
Birgün'ün haberine göre, sendikalar, okullarda güvenliğin sağlanması için kadrolu güvenlik görevlisi, rehberlik ve psikososyal destek, sağlık personeli ve temizlik görevlisi istihdamı gibi taleplerini yineledi. Ayrıca kalabalık sınıfların azaltılması ve yeni okul yapılması gerektiği belirtildi. .
Eğitim-İş, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’i de istifaya çağırarak, yaşanan şiddet olaylarına karşı sorumluluk alınması gerektiğini belirtti.
İŞ BIRAKMA KARARI
Öte yandan Eğitim-Bir-Sen de açıklama yayımlayarak 15 Nisan’da ülke genelinde iş bırakacaklarını, aynı gün, Siverek’te ve diğer illerde basın açıklamaları gerçekleştireceklerini bildirdi.
Hürriyetçi Eğitim Sen'in 2 günlük iş bırakma kararı aldığı duyuruldu.
EĞİTİM SEN'DEN KESİNTİSİZ NÖBET KARARI
Öte yandan Eğitim Sen Kahramanmaraş'ta yaşanan saldırı haberinden sonra MEB önünde kesintisiz yaşam nöbetine başladığını duyurdu. Eğitim Sen'den yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde yaşanan okul saldırısını protesto etmek üzere MEB önündeyken, Kahramanmaraş’tan da bir okuldan saldırı haberi geldi. Bu gelişme üzerine, MEB önünde kesintisiz yaşam nöbetine başlıyoruz."

Şanlıurfa’da okula saldırı sonrası Valilik’ten açıklama: 4 yönetici görevden uzaklaştırıldıGündem