Bolu’nun merkeze bağlı dört köyünde, aynı içme suyu hattını kullanan vatandaşlar, son bir hafta içinde sağlık sorunlarıyla karşı karşıya kaldı. Örencik, Okçular, Ilıcakınık ve Çamyayla köylerinde yaşayan toplam 80 kişi, mide bulantısı, ishal ve kusma şikayetleriyle hastanelere başvurdu
Çeşmelerden akan su 4 köyü perişan etti! Bir haftada 80 kişi hastanelik oldu
Bolu’da aynı içme suyu hattını kullanan Örencik, Okçular, Ilıcakınık ve Çamyayla köylerinde 80 kişi, mide bulantısı ve ishal şikayetleriyle hastanelere başvurdu. Su kaynaklı zehirlenme şüphesiyle numune alındı.
Kaynak: DHA
Yetkililer, zehirlenme vakalarının içme suyundan kaynaklanmış olabileceği ihtimali üzerine harekete geçti ve içme suyu hattından numune topladı.
Söz konusu köylerde yaşayan vatandaşlar, evlerindeki çeşmelerden akan suyu tükettikten kısa bir süre sonra sağlık sorunları yaşamaya başladı. Rahatsızlıkların ilk belirtileri arasında mide bulantısı, ishal ve kusma yer aldı. Bir hafta boyunca devam eden bu durum, toplam 80 kişinin hastanelere başvurmasına neden oldu.
Hastanelerde tedavi altına alınan vatandaşların tamamı, gerekli tıbbi müdahalelerin ardından taburcu edildi ve sağlık durumlarının stabil olduğu bildirildi.
Olayın duyulmasının ardından, Bolu İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri hızla bölgeye yönlendirildi. Ekipler, köylerin ortak kullandığı içme suyu hattından detaylı inceleme yapmak üzere su numuneleri aldı. Numuneler, laboratuvar ortamında analiz edilmek üzere ilgili birimlere gönderildi. Yetkililer, analiz sonuçlarının zehirlenmelerin nedenini ortaya koyacağını belirtti.