ShiftDelete''den aktarılan bilgilere göre; Apple,2015’te kendisine açılan 4s modeline açılan bir davada uzlaşma yoluna gitti ve kullanıcılarına toplamda20 milyon dolartazminat ödemeyi kabul etti.
Şirketin kullanıcılarına toplamda 20 milyon dolar tazminat ödemesinin ana nedeni ise iPhone 4s. Zira 2015 yılında kullanıma sunulaniOS9, iddialara göre akıllı telefonu yavaşlattı ve düşük performans sergilemesine neden oldu. Bu kapsamda Apple’a aynı yılın aralık ayındaNew York ve New Jersey‘de yaşayanbir grupkullanıcı tarafından toplu dava açıldı.
Davanın gerekçesi ise Apple’ın iOS 9 güncellemesiyle ilgili desteklenen telefonlarda büyüleyici performans sağladığı şeklinde sloganlar kullanması. Ancak iPhone 4s sahipleri, performans artışının aksine cihazlarının daha da yavaşladığını iddia ediyor. Hatta şirketin vermiş olduğu sözü tutmadığını ve kullanıcıları yanıltacak bir pazarlama stratejisi benimsediğini söylüyorlar.
Türkiye bu verilen tazminattan yararlanamayacak.